Τι είναι το Local SEO;

Σίγουρα έχεις διαβάσει για αρκετά διαφορετικά είδη του Search Engine Optimization – SEO. Τα δεδομένα δείχνουν ότι το 46% των Google Searches το 2019 αφορούσαν τοπικές πληροφορίες, ενώ οι αναζητήσεις “near me” έχουν αυξηθεί 900% μέσα σε δύο χρόνια. H ανάγκη για βελτίωση της τοπικής προβολής φέρνει στο προσκήνιο το Local SEO.

Τι σημαίνει το Local SEO;

To Local SEO είναι μια διαδικασία SEO που βοηθά τοπικές επιχειρήσεις να κατατάσσονται υψηλότερα σε τοπικές αναζητήσεις στη Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης. Για το Local SEO, μηχανή αναζήτησης θεωρείται και κάθε εργαλείο που αφορά τοπικές αναζητήσεις, όπως για παράδειγμα το γνωστό σε όλους Google Maps.

To Local SEO παίζει ρόλο

Τα αποτελέσματα της Google για πολλές περιπτώσεις επιχειρήσεων διαμορφώνονται με βάση το localization του χρήστη (δηλαδή το πού βρίσκεται) ή για το ποια περιοχή ψάχνει. Αυτό έχει ως συνέπεια, αν αναζητήσεις “μαγαζί με παπούτσια” στη Google, να σου εμφανίσει πρώτα τα τοπικά αποτελέσματα (Local SERPs) από τα μαγαζιά που είναι κοντά σου. Παρομοίως θα γίνει, αν επιλέξεις να αναζητήσεις κάτι για συγκεκριμένη περιοχή, όπως π.χ. “μαγαζί με παπούτσια στο Χαλάνδρι”.

Αυτός είναι και ο λόγος που το Local SEO παίζει ρόλο σήμερα για κάθε τοπική επιχείρηση. Στην πραγματικότητα, για κάθε περιοχή δημιουργείται μια ξεχωριστή ευκαιρία, για κάθε search term και για κάθε επιχείρηση.

Local SEO & Google MyBusiness

Το Google My Business είναι το προφίλ της επιχείρησής σου για το οικοσύστημα της Google. Σήμερα είναι από τους πρώτους σημαντικούς παράγοντες για μια τοπική επιχείρηση. Το προφίλ που διαμορφώνεις στο Google My Business εμφανίζεται τόσο στο Google Maps, όσο και στο Google Search.

Για να βοηθήσεις την επιχείρησή σου να ανέβει τοπικά, πρέπει να συμπληρώσεις κατάλληλα όλες τις επιλογές του προφίλ σου. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή στα παρακάτω:

  • Επαλήθευσε το Business Profile σου
  • Συμπλήρωσε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες
  • Κράτα ενημερωμένο το προφίλ σου
  • Ανέβασε λογότυπο, ώρες λειτουργίας, τρόπους πληρωμής, υπηρεσίες και πολλές φωτογραφίες
  • Παρακίνησε τους πελάτες σου να αξιολογήσουν την επιχείρησή σου
  • Ανταποκρίσου σε όλα τα reviews πελατών (θετικά και αρνητικά)
  • Συμπλήρωσε την κατηγορία που περιγράφει καλύτερα την επιχείρησή σου
  • Δημοσίευσε αναρτήσεις που αφορούν ενημερώσεις, προϊόντα, προσφορές, εκδηλώσεις στο προφίλ σου

Πώς θα χτίσεις καλύτερα local rankings

Ανάφερε την περιοχή σου

Φρόντισε στην ιστοσελίδα σου να αναφέρεται η περιοχή που βρίσκεσαι και εξυπηρετείς. Οι μηχανές αναζήτησης ανιχνεύουν τον ιστότοπο και παρουσιάζουν τις πιο ταιριαστές αντιστοιχίες στη σελίδα των αποτελεσμάτων τους.

Έχοντας μια ξεχωριστή σελίδα προορισμού για καθεμία από τις τοποθεσίες της επιχείρησής σου, οι μηχανές αναζήτησης μπορούν εύκολα να εντοπίσουν την καταχώρισή σου και να εμφανίσουν την κατάλληλη τοποθεσία. Αν εξυπηρετείς μόνο τοπικά σε μια περιοχή, θα σε ωφελούσε σίγουρα ως προς το Local SEO να υπάρχει ο συνδυασμός “όνομα επιχείρησης + υπηρεσία + περιοχή”, όχι απαραίτητα στον τίτλο, αλλά ακόμα και μέσα στη σελίδα.

Βαθμολογίες / Reviews

Η Google θα επηρεάσει την εμφάνιση του Business προφίλ σου στους χάρτες και στο search συνυπολογίζοντας μεταξύ άλλων τις αξιολογήσεις που λαμβάνεις. Όταν κάποιος αναζητεί κάποιο κατάστημα, η Google θέλει να του δίνει το καλύτερο αποτέλεσμα. Όσο υψηλότερη βαθμολογία έχεις στην κατηγορία σου, τόσο περισσότερες προβολέςμπορείς να επιτύχεις. Αυτό φυσικά δεν αφορά μόνο τη Google.

Πήγαινε όπου είναι το Local Content

Αν υπάρχουν κατάλογοι της περιοχής, blogs, facebook groups ή οτιδήποτε που αφορά local content, μπορείς να τα αξιοποιήσεις με την παρουσία σου. Εξέτασε τρόπους που μπορείς να έρθεις κοντά στο κοινό σου μέσα από τα έτοιμα δίκτυα της περιοχής σου και για τα backlinks του Local SEO και για το Local Branding.

Δημιούργησε Local Content

Οι τοπικοί σου πελάτες λατρεύουν το τοπικό περιεχόμενο. Δημιούργησε χρήσιμο περιεχόμενο για το blog σου ή τα τοπικά μέσα άλλων, ώστε να χτίσεις το κοινό σου και να ανεβάσεις το business σου τοπικά.

Mobile Users & Local SEO

Όταν το 60-70% των αναζητήσεων γίνονται από κινητή συσκευή, πόσο μάλλον στην περίπτωση του local search, η κρισιμότητα του mobile site είναι μεγάλη. Φρόντισε το website της επιχείρησής σου να είναι 100% mobile friendly, να φορτώνει γρήγορα και να δίνει όλη τη χρήσιμη πληροφορία στον υποψήφιο πελάτη σου. Δώστου εύκολα τη δυνατότητα να σε καλέσει, να επικοινωνήσει μαζί σου και να μεταφερθεί στους χάρτες για να σε βρει.

Γίνε συνώνυμο της κατηγορίας για την περιοχή σου

Ίσως αυτός θα μπορούσε να είναι ο πιο απλουστευμένος τρόπος να εξηγήσουμε το Local SEO. Το μεγαλύτερο challenge βρίσκεται σε αυτό. Στο πώς, δηλαδή, θα καταφέρεις να κάνεις την επιχείρηση σου συνώνυμο της επαγγελματικής κατηγορίας της για μια περιοχή.

Αξιοποίησε τα Insights του Google My Business

Η καρτέλα Insights θα σε βοηθήσει να καταλάβεις περισσότερα για πως βρίσκουν την επιχείρησή σου στη Google. Σου δίνει πληροφορίες όπως:

  • Σε έψαξαν ή σε ανακάλυψαν; (Direct vs Discovery)
  • Τι έγραψαν για να σε βρουν;
  • Πού είδαν την επιχείρηση σου; (Google Search, Maps…)
  • Τι ενέργειες έκαναν; (επικοινωνία, κλήση, επίσκεψη site…)
  • Πόσοι ζήτησαν οδηγίες πλοήγησης για να έρθουν και από πού;
  • Ποιες μέρες κάνουν περισσότερα κλικ για κλήση;
  • Πόσες προβολές φωτογραφιών έχεις;
  • Πότε επισκέπτονται το κατάστημά σου περισσότερο;

Τα Insights είναι ένας απλός τρόπος να καταλάβεις περισσότερα για τους πελάτες σου. Συνδύασε αυτή τη γνώση με δεδομένα που μπορείς να έχεις από τα Social Media Insights και τα Google Analytics για να βελτιώσεις τη Local SEO στρατηγική σου.

Πηγή:papaki.com

NakPro

Related Post