Σίγουρα έχεις διαβάσει για αρκετά διαφορετικά είδη του Search Engine Optimization – SEO. Τα δεδομένα δείχνουν ότι το 46% των Google Searches το 2019 αφορούσαν τοπικές πληροφορίες, ενώ οι αναζητήσεις “near me” έχουν αυξηθεί 900% μέσα σε δύο χρόνια. H ανάγκη για βελτίωση της τοπικής προβολής φέρνει στο προσκήνιο το Local SEO.
Τι σημαίνει το Local SEO;
To Local SEO είναι μια διαδικασία SEO που βοηθά τοπικές επιχειρήσεις να κατατάσσονται υψηλότερα σε τοπικές αναζητήσεις στη Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης. Για το Local SEO, μηχανή αναζήτησης θεωρείται και κάθε εργαλείο που αφορά τοπικές αναζητήσεις, όπως για παράδειγμα το γνωστό σε όλους Google Maps.
To Local SEO παίζει ρόλο
Τα αποτελέσματα της Google για πολλές περιπτώσεις επιχειρήσεων διαμορφώνονται με βάση το localization του χρήστη (δηλαδή το πού βρίσκεται) ή για το ποια περιοχή ψάχνει. Αυτό έχει ως συνέπεια, αν αναζητήσεις “μαγαζί με παπούτσια” στη Google, να σου εμφανίσει πρώτα τα τοπικά αποτελέσματα (Local SERPs) από τα μαγαζιά που είναι κοντά σου. Παρομοίως θα γίνει, αν επιλέξεις να αναζητήσεις κάτι για συγκεκριμένη περιοχή, όπως π.χ. “μαγαζί με παπούτσια στο Χαλάνδρι”.
Αυτός είναι και ο λόγος που το Local SEO παίζει ρόλο σήμερα για κάθε τοπική επιχείρηση. Στην πραγματικότητα, για κάθε περιοχή δημιουργείται μια ξεχωριστή ευκαιρία, για κάθε search term και για κάθε επιχείρηση.
Local SEO & Google MyBusiness
Το Google My Business είναι το προφίλ της επιχείρησής σου για το οικοσύστημα της Google. Σήμερα είναι από τους πρώτους σημαντικούς παράγοντες για μια τοπική επιχείρηση. Το προφίλ που διαμορφώνεις στο Google My Business εμφανίζεται τόσο στο Google Maps, όσο και στο Google Search.
Για να βοηθήσεις την επιχείρησή σου να ανέβει τοπικά, πρέπει να συμπληρώσεις κατάλληλα όλες τις επιλογές του προφίλ σου. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή στα παρακάτω:
- Επαλήθευσε το Business Profile σου
- Συμπλήρωσε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες
- Κράτα ενημερωμένο το προφίλ σου
- Ανέβασε λογότυπο, ώρες λειτουργίας, τρόπους πληρωμής, υπηρεσίες και πολλές φωτογραφίες
- Παρακίνησε τους πελάτες σου να αξιολογήσουν την επιχείρησή σου
- Ανταποκρίσου σε όλα τα reviews πελατών (θετικά και αρνητικά)
- Συμπλήρωσε την κατηγορία που περιγράφει καλύτερα την επιχείρησή σου
- Δημοσίευσε αναρτήσεις που αφορούν ενημερώσεις, προϊόντα, προσφορές, εκδηλώσεις στο προφίλ σου
Πώς θα χτίσεις καλύτερα local rankings
Ανάφερε την περιοχή σου
Φρόντισε στην ιστοσελίδα σου να αναφέρεται η περιοχή που βρίσκεσαι και εξυπηρετείς. Οι μηχανές αναζήτησης ανιχνεύουν τον ιστότοπο και παρουσιάζουν τις πιο ταιριαστές αντιστοιχίες στη σελίδα των αποτελεσμάτων τους.
Έχοντας μια ξεχωριστή σελίδα προορισμού για καθεμία από τις τοποθεσίες της επιχείρησής σου, οι μηχανές αναζήτησης μπορούν εύκολα να εντοπίσουν την καταχώρισή σου και να εμφανίσουν την κατάλληλη τοποθεσία. Αν εξυπηρετείς μόνο τοπικά σε μια περιοχή, θα σε ωφελούσε σίγουρα ως προς το Local SEO να υπάρχει ο συνδυασμός “όνομα επιχείρησης + υπηρεσία + περιοχή”, όχι απαραίτητα στον τίτλο, αλλά ακόμα και μέσα στη σελίδα.
Βαθμολογίες / Reviews
Η Google θα επηρεάσει την εμφάνιση του Business προφίλ σου στους χάρτες και στο search συνυπολογίζοντας μεταξύ άλλων τις αξιολογήσεις που λαμβάνεις. Όταν κάποιος αναζητεί κάποιο κατάστημα, η Google θέλει να του δίνει το καλύτερο αποτέλεσμα. Όσο υψηλότερη βαθμολογία έχεις στην κατηγορία σου, τόσο περισσότερες προβολέςμπορείς να επιτύχεις. Αυτό φυσικά δεν αφορά μόνο τη Google.