Ο κόσμος συχνά με ρωτάει εάν το social branding είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις και τα brands. Θα έλεγα ότι είναι ακριβώς όπως οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις, τις δεκαετίες του ’80 και του ’90. Παρά το ότι ήμουν αρκετά μικρή τότε, μπορώ ακόμα να θυμηθώ την επίδραση που είχαν εκείνες οι μικρές ιστορίες στους θεατές και τους ακροατές, αντίστοιχα. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο πώς επιδρούσαν στους ανθρώπους ως καταναλωτές, αλλά στα συναισθήματα και στις μνήμες που δημιουργούσαν στην καρδιά και το μυαλό. Αυτό, άλλωστε, είναι που οδηγεί τους καταναλωτές στην τελική τους επιλογή, σωστά;
Τα Facebook posts, τα Instagram stories και τα LinkedIn updates, έχουν σχεδόν εξ ολοκλήρου πάρει τη θέση αυτών των διαφημίσεων και σύντομα θα κυριαρχήσουν μια για πάντα. Το branding μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η νέα εποχή, η οποία ήρθε να κάνει τη διαφορά στα συναισθήματα, στις μνήμες και στo engagement της αγοράς. Είναι αυτό που δίνει ώθηση στην οργανωτική ανάπτυξη, στις καθαρές πωλήσεις και φέρνει στην επιφάνεια την κουλτούρα των ανθρώπων που απασχολεί μια εταιρεία, μέσα σε δευτερόλεπτα. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι επιχειρήσεις έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στο Business και Employer branding μέσω των social media. Είναι δύο πρακτικές που υιοθετούνται στρατηγικά ώστε να πείσουν το κοινό για την ποιότητα του brand και τις προοπτικές μιας επιχείρησης, καθώς και για την αξιοπιστία του εργοδότη.
Σε ό,τι αφορά τα κανάλια που μια εταιρεία αξίζει να εστιάσει, εξαρτάται από το brand, από τον κλάδο, από την καθαυτή επικοινωνιακή στρατηγική που θα αποφασιστεί καθώς και από το κοινό που τίθεται ως στόχος.
Το LinkedIn εν προκειμένω, είναι ένα μέσο που υπηρετεί κυρίως εταιρικούς σκοπούς και στοχεύει σε ένα ποικίλο κοινό (οι millennials δεν εξαιρούνται!). Για να γίνω πιο συγκεκριμένη, το LinkedIn δημιουργήθηκε αρχικά για να εξυπηρετήσει τριών ειδών ανάγκες:
- Ευκαιρίες επιχειρηματικές/εργασίας
- Networking
- Διαμοιρασμός γνώσης
Μέχρι και σήμερα εξυπηρετεί αυτές τις ανάγκες. Ωστόσο, έχει ανεβάσει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη, σχηματίζοντας τρεις βασικούς πυλώνες υπηρεσιών: Εύρεση ταλέντων, λύσεις πωλήσεων και λύσεις marketing.
Ο κάθε χρήστης έχει διαφορετικές ανάγκες, στενά συνδεδεμένες με τις προαναφερόμενες λύσεις, και μπορεί να αξιοποιήσει το LinkedIn για να χτίζει το brand του βάσει αυτών. Ως εκ τούτου μπορεί να προωθήσει B2B (κυρίως) υπηρεσίες, να καθιερώσει και να διαφημίσει το brand του, να αναζητήσει ή και να προσφέρει επαγγελματικές ευκαιρίες.
Γιατί φαίνεται δύσκολο;
Το Linkedin βέβαια, μοιάζει δύσκολος γρίφος για κάποιους. Αυτό συμβαίνει απλά γιατί ο περισσότερος κόσμος φαίνεται να αναζητά πιο εύκολες και πιο γρήγορες λύσεις για να χτίσει και να δημιουργήσει ανάγκες. Λοιπόν, το μέσο αυτό δεν λειτουργεί έτσι. Ο χρόνος είναι το κλειδί πασπαρτού του και πρέπει να τον διαχειριστείς σωστά για να αποκομίσεις όλα τα πιθανά οφέλη. Γι’ αυτό και στο LinkedΙn ίσως να μην σου είναι ξεκάθαρο αν πρέπει να στοχεύσεις στην οργανική χρήση ή στην επί πληρωμή. Είναι πιθανό να μη μπορείς να διακρίνεις ποια από τις δύο θα λειτουργήσει προς όφελός σου.
Κάθε πράγμα στον καιρό του, θα πω. Είναι πάντα καλύτερο να χτίσεις το κοινό σου οργανικά, να το εκπαιδεύσεις, να δημιουργήσεις συνήθειες και μετά να επενδύσεις σε αυτές, παρά να χαλάσεις χρήματα σε περιεχόμενο και στόχευση κοινού που δεν έχεις ποτέ τεστάρει και δεν σου έχει δώσει ποτέ feedback. Αυτό ισχύει για κάθε οργανισμό που μπορεί να έχεις και θέλεις να τον ενισχύσεις μέσω στρατηγικών digital marketing. Δεν έχει σημασία αν είναι startup, μικρή επιχείρηση ή πολυεθνική. Θυμήσου ότι το σημαντικό είναι να μάθεις το digital κοινό σου και αυτό χρειάζεται χρόνο, A/B testing, βελτιστοποίηση και σίγουρα, στη συνέχεια, επένδυση.
Εν ολίγοις
Μια νοοτροπία που διέπεται από την εκτίμηση κινδύνου, την πρόληψη και την σκληρή δουλειά, θα είναι πιο αποτελεσματική στη χρήση του LinkedIn. Γρήγορες και επιθετικές κινήσεις δε θα οδηγήσουν στην παραγωγικότητα και την ανταπόδοση.
Στην πραγματικότητα, οι αλγόριθμοι του LinkedIn είναι ευνοϊκοί μόνο απέναντι σε όσους πιστεύουν στη λογική “πρώτα η ομάδα” και μοιράζονται πρακτικές υπέρ της κοινότητας. Ίσως γι’ αυτό η διαφήμιση στο LinkedIn είναι τόσο ακριβή. Είναι ένας τρόπος να αποφευχθεί η επιθετική χρήση και οι μαζικές προσεγγίσεις. Ή τουλάχιστον, αυτός είναι ένας από τους λόγους.
Πηγή: papaki.com