Σύμφωνα με έρευνα του Experian, το 73% των καταναλωτών δε νιώθει άνετα να δίνει οικονομικές και προσωπικές πληροφορίες σε sites, γιατί φοβάται μήπως αυτές υποκλαπούν. Και δεν είναι κάτι που θα πρέπει να μας εκπλήσσει, αν λάβουμε υπόψη τις ειδήσεις που βγαίνουν κατά καιρούς και αφορούν data breaches και ιστορίες hacking. Η εμπιστοσύνη σε ένα brand και σε ένα site λοιπόν είναι ό,τι πιο σημαντικό. Επιπλέον, μια άλλη έρευνα έδειξε ότι το 18% των καταναλωτών θα εγκαταλείψει το καλάθι αγορών του, εάν δεν εμπιστεύεται ένα site (Baymard 2020).
Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι αν οι χρήστες δεν εμπιστεύονται ένα site, δύσκολα θα κάνουν αγορές σε αυτό.
Το χτίσιμο και η διασφάλιση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή είναι ζωτικής σημασίας για κάθε site. Αυτό το άρθρο θα εστιάσει λοιπόν στο πώς ένα site μπορεί να δημιουργήσει αίσθημα ασφάλειας στον επισκέπτη, όχι μόνο από τεχνικής πλευράς αλλά και σε ανθρώπινο επίπεδο.
Αύξησε την αξιοπιστία προσφέροντας κρυπτογράφηση
Οι browsers ενημερώνουν τους υποψήφιους πελάτες για την ασφάλεια ενός site. Πώς; Εξετάζουν εάν έχει ή όχι SSL πιστοποιητικό το κάθε site και έτσι ενημερώνουν τον επισκέπτη σχετικά με το αν είναι ασφαλής η πλοήγησή του ή όχι. Το SSL βοηθάει τους browsers να εντοπίσουν το ποιος είναι ιδιοκτήτης του site και ενεργοποιεί την κρυπτογράφηση των δεδομένων που ανταλλάσσονται μεταξύ του server και του επισκέπτη.
Για να είσαι σίγουρος/η ότι το site σου επισημαίνεται ως αξιόπιστο από τους browsers:
- Βεβαιώσου ότι έχεις εγκατεστημένο SSL πιστοποιητικό. Οι browsers θα εμφανίζουν μια κόκκινη επισήμανση “Not secure” (“Μη ασφαλής”) στους επισκέπτες του site σου, εάν αυτό δεν έχει εγκατεστημένο SSL. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πολλοί πιθανοί πελάτες να εγκαταλείψουν το site σου. Οπότε, πριν από όλα, αν δεν έχεις SSL, απόκτησε ένα και εγκατάστησέ το αμέσως. Ακόμα κι αν έχεις SSL, οι browsers μπορεί να συνεχίσουν να εμφανίζουν το site σου ως μη ασφαλές, αν δε χρησιμοποιείς “HTTPS” πρωτόκολλο (Πώς να το διορθώσεις) ή υπάρχει “μικτό περιεχόμενο” (Πώς να το διορθώσεις). Βεβαιώσου λοιπόν ότι έχεις SSL εγκατεστημένο αλλά και ότι λειτουργεί σωστά.
- Η αναβάθμιση σε premium SSL πιστοποιητικά προσφέρει υψηλότερη πιστοποίηση και υπηρεσίες εντοπισμού malware. Αν και τα Domain Validated (DV) πιστοποιητικά προσφέρουν κρυπτογράφηση δεδομένων και πιστοποίηση domain, δίνουν το μίνιμουμ επίπεδο πιστοποίησης. Premium λύσεις SSL, όπως Organization Validated (OV) και Extended Validation (EV), “δείχνουν” ότι ένας άνθρωπος πιστοποίησε την φυσική διεύθυνση του οργανισμού/ της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από το site. Επιπλέον, οι premium λύσεις SSL μπορεί να περιλαμβάνουν εργαλεία για σκανάρισμα malware, δίνοντάς σου έτσι τη δυνατότητα να εντοπίζεις και να δρας απέναντι σε μικρά προβλήματα που μπορεί να εξελιχθούν σε πιο σοβαρά. Τα EV SSL πιστοποιητικά προσφέρουν το υψηλότερο επίπεδο πιστοποίησης. Επιτρέπουν στον browser να προβάλλει στους επισκέπτες πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία για την οποία εκδόθηκε το πιστοποιητικό, με ένα μόνο κλικ. Έτσι, η εμπιστοσύνη του επισκέπτη ενισχύεται, καθώς ξέρει ότι έχει να κάνει με μια πραγματική εταιρεία.