Η αρχική σελίδα (homepage) είναι η πρώτη σελίδα που βλέπει ο χρήστης όταν επισκέπτεται το site σου. Σκοπός της homepage είναι να δώσει μια γενική εικόνα για το ποιος είσαι εσύ ή η επιχείρησή σου, τι προσφέρεις και ποια είναι τα δυνατά και ανταγωνιστικά σου σημεία. Επίσης λειτουργεί και ως οδηγός ή χάρτης του site σου, δείχνοντας στους χρήστες που να πάνε για να εντοπίσουν εύκολα αυτό που ψάχνουν.
Όπως ο κόσμος αξιολογεί ένα κατάστημα από τη βιτρίνα του ή ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του, έτσι και οι online χρήστες θα αξιολογήσουν το site σου από τη homepage του. Στόχος σου είναι να σχεδιάσεις και να βελτιστοποιήσεις τη homepage του site σου, ώστε να αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και, παράλληλα, να είναι εύκολο για τις μηχανές αναζήτησης να την κατατάξουν στις υψηλές θέσεις των αποτελεσμάτων τους (search results).
Ακολούθησε τα 5 χρήσιμα tips παρακάτω:
1. Δημιούργησε ένα περιγραφικό title tag για τη homepage σου
Σκέψου το title tag σαν το κεφάλαιο ενός βιβλίου. Τα title tags προσφέρουν μια σύντομη περιγραφή σε κάθε σελίδα και παράλληλα, βοηθούν το χρήστη να εντοπίσει γρήγορα εάν το περιεχόμενό της τον ενδιαφέρει. Ταυτόχρονα, βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να αξιολογήσουν το περιεχόμενο της σελίδας και αποτελούν βασικό κριτήριο για την κατάταξή τους στα αποτελέσματα αναζήτησης. Βεβαιώσου ότι έχεις δημιουργήσει ένα title tag για τη homepage του site σου, το οποίο, σύμφωνα με τις οδηγίες της Google πρέπει να είναι:
- περιγραφικό και σύντομο
- χωρίς συχνή επανάληψη keywords
- διαφορετικό από κάθε άλλο page title tag
- μη επαναλαμβανόμενο
1.1 Σε ποιο σημείο τοποθετείται;
Το title tag τοποθετείται ανάμεσα στο HTML <title> της σελίδας και είναι κάπως έτσι:
<title>Εδώ γράφεις το σύντομο κείμενο</title>
1.2. Πώς εμφανίζεται;
Σε Mozilla Firefox το title tag εμφανίζεται όπως το βλέπεις στην παρακάτω εικόνα. Αναλόγως εμφανίζεται σε Internet Explorer και Chrome.
Και, έτσι εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google:
2. Δημιούργησε ένα σωστό meta description
Σε περίπτωση που δεν είσαι εξοικειωμένος με τον όρο “meta description”, πρόκειται για μια σύντομη περιγραφή κάτω από το link ενός αποτελέσματος αναζήτησης. Σκοπός του meta description είναι να δώσει στο χρήστη μια συνοπτική και εύστοχη περιγραφή της σελίδας και συνεπώς, να τον πείσει να κλικάρει το link.
Η παρακάτω εικόνα δείχνει τα βασικά στοιχεία ενός search result:
3. Βελτιστοποίησε τις εικόνες της σελίδας
Για να βοηθήσεις τις μηχανές αναζήτησης να κατηγοριοποιήσουν και να κατατάξουν τις εικόνες που βρίσκονται στη homepage σου, είναι σημαντικό να τις βελτιστοποιήσεις και αυτές:
- Αντικατέστησε το filename με μια αναλυτική περιγραφή. Μια περιγραφή του στυλ red-women-shoes.jpg είναι σίγουρα πιο κατατοπιστική από το untitled.jpg.
- Πρόσθεσε alt text σε κάθε εικόνα. Τα alt texts χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν το image file και είναι χρήσιμα γιατί παρέχουν στη Google πληροφορίες για το θέμα της εικόνας.
- Βεβαιώσου ότι έχεις δικαίωμα χρήσης των εικόνων αυτών. Εάν χρησιμοποιείς φωτογραφίες που ανήκουν στην πνευματική ιδιοκτησία άλλου, χωρίς να έχεις προηγουμένως ζητήσει την άδειά του, μπορεί να οδηγηθείς σε πολλούς μπελάδες, μέχρι και σε αποκλεισμό του site σου από τις μηχανές αναζήτησης! Ψάξε για φωτογραφίες με το διακριτικό σήμα CC (Creative Commons) ή αναζήτησέ τις στα διάφορα image search engines.
Διάβασε περισσότερες χρήσιμες συμβουλές για σωστό image optimization από τη Google.
.
4. Πρόσθεσε τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησής σου
Το footer της homepage είναι ένα καλό σημείο για να προσθέσεις τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης σου όπως: διεύθυνση, τηλέφωνο, email, ώρες λειτουργίας κτλ.
5. Πρόσθεσε links προς τα social media profiles σου
Έχεις σελίδα στο Facebook; Λογαριασμό στο Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIn, Flickr ή κάπου αλλού; Όπου κι αν βρίσκεσαι στα social media, είναι σημαντικό να ενημερώσεις το κοινό σου από την αρχική σελίδα του site σου. Με αυτό τον τρόπο αποκτάς εύκολα περισσότερους fans, followers και connections σε αυτά τα κανάλια και ενισχύεις την αξιοπιστία και δημοτικότητα της επιχείρησής σου!
Παράλληλα με όλα τα παραπάνω βασικά βήματα, είναι εξίσου σημαντικό να καταχωρήσεις το site σου στο Google Webmaster Tools. Θα κατανοήσεις σημαντικά ζητήματα, όπως:
- Κάνει η Google crawl το site σου; Πόσες σελίδες “διαβάζει”;
- Ποια internal links έχει εντοπίσει;
- Ποια external links δείχνουν προς τη σελίδα σου;
Εσύ, ποιες SEO τεχνικές χρησιμοποιείς για να βελτιστοποιήσεις την αρχική σελίδα του site σου; Άφησέ μας τα σχόλιά σου παρακάτω!