Όταν σχεδιάζουμε μια διαφημιστική καμπάνια στο Google AdWords, συνήθως ξεκινάμε από το ερώτημα: “Ποιές λέξεις-κλειδιά θα χρησιμοποιήσω;”. Οι λέξεις-κλειδιά (keywords) ενεργοποιούν τις διαφημίσεις σας και τις φέρνουν μπροστά στα μάτια αμέτρητων χρηστών. Είναι σημαντικό κάθε φορά που ένας χρήστης πληκτρολογεί μια λέξη ή φράση στην μηχανή αναζήτησης Google να εμφανίζονται διαφημίσεις σχετικές με την αναζήτησήτου, διότι τα οφέλη για τον διαφημιζόμενο είναι πολλαπλά!
Αφού μάθατε πώς θα οργανώσετε τον Google AdWords λογαριασμό σας επιλέγοντας τα κατάλληλα keywords, σε αυτό το post θα παρουσιάσουμε χρήσιμα tips για να βελτιώσετε την καμπάνια σας επιλέγοντας τον κατάλληλο τύπο αντιστοίχισης keywords!
<h3″>Τί σημαίνει “Τύπος Αντιστοίχισης Keywords”;</h3″>
Οι Τύποι Αντιστοίχισης Keywords (Keywords Matching Type Options) είναι, σαν να λέμε, sos θέμα για το AdWords! Και αυτό γιατί, επιλέγοντας τον κατάλληλο τύπο αντιστοίχισης ή συνδυασμό αυτών, προσδιορίζουμε ουσιαστικά το κοινό μας, μετριάζουμε τις πιθανότητες να εμφανιστεί η διαφήμισή μας όπου δεν χρειάζεται και αποφεύγουμε τις άσκοπες χρεώσεις (κλικ), βελτιώνοντας την απόδοση της επένδυσής μας (ROI).
Για παράδειγμα, ένα eshop με ποδήλατα θέλει να διαφημιστεί με Google AdWords για να αυξήσει το traffic στο site του με τελικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων. Ποιά είναι τα κατάλληλα keywords που θα επιλέξει ο διαφημιζόμενος για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των χρηστών που ενδιαφέρονται μόνο για αγορά νέου ποδηλάτου; Πώς θα καταφέρει να μην εμφανίζεται η διαφήμιση σε όσους δεν ενδιαφέρονται για αγορά νέου ποδηλάτου, π.χ. στους χρήστες που αναζητούν “πώληση μεταχειρισμένα ποδήλατα” ή “διαδρομές με ποδήλατο στην Ιταλία”.
Ποιοί είναι οι Τύποι Αντιστοίχισης Keywords;
Στο AdWords υπάρχουν οι εξής τύποι αντιστοίχισης keywords, οι οποίοι προσδιορίζονται από διαφορετικά σύμβολα:
– ευρεία αντιστοίχιση > keyword, χωρίς σύμβολο,
– τροποποιητής ευρείας αντιστοίχισης > +keyword
– αντιστοίχιση φράσης > “keyword”
– ακριβής αντιστοίχιση > [keyword]
– αρνητική αντιστοίχιση > -keyword
Όσο πιό γενική και ευρεία είναι η λέξη-κλειδί (π.χ. ποδήλατο), τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η απήχησή της και όσο πιό περιορισμένη και ειδική (π.χ. αγορά BMX ποδηλάτου), τόσο πιό σχετική θα είναι με την αναζήτηση του χρήστη.
Ευρεία Αντιστοίχιση / Broad Match
Πρόκειται για τον by default τύπο αντιστοίχισης του AdWords, ο οποίος δεν προσδιορίζεται από κάποιο σύμβολο. Η λέξη-κλειδί που είναι σε ευρεία αντιστοίχιση θα ενεργοποιήσει διαφημίσεις όταν ο χρήστης έχει πληκτρολογήσει όρους σε ενικό ή πληθυντικό αριθμό, με ορθογραφικά λάθη, σε κοντινές παραλλαγές, συντομογραφίες και συνώνυμα. Αυτή η επιλογή θα σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε χρόνο, καθώς δεν χρειάζεται να πληκτρολογείτε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς των λέξεων-κλειδιών. Οι διαφημίσεις σας θα κερδίσουν τα περισσότερα impressions, αλλά δεν θα είναι όλα στοχευμένα.
Για να συνεχίσουμε το παράδειγμα μας με το eshop με ποδήλατα, αφού ξεκινήσει ο διαφημιζόμενος να σχεδιάζει την καμπάνια στο AdWords, θα έρθει η στιγμή να επιλέξει τις λέξεις-κλειδιά με τις οποίες θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις. Εάν καταχωρήσει την λέξη-κλειδί ποδήλατο στο αντίστοιχο συναφές ad group, οι διαφημίσεις θα εμφανιστούν όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει: αγορά ποδηλάτου, μεταχειρισμένα ποδήλατα, φθηνά ποδήλατα για παιδιά, εντυπώσεις για ηλεκτρικά δίτροχα, κλπ.
Τροποποιητής Ευρείας Αντιστοίχισης / Broad Match Modifier +keyword
Το keyword κόκκινο ποδήλατο θα γίνει +κόκκινο ποδήλατο ή +κόκκινο+ποδήλατο και οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται όταν η αναζήτηση του χρήστη περιέχει αυτούς τους όρους ή παραλλαγές τους. Ο συγκεκριμένος τύπος αντιστοίχισης θέτει ακόμη ένα επίπεδο ελέγχου καθώς οι διαφημίσεις σας δεν εμφανίζονται σε συνώνυμα ή σχετικές αναζητήσεις.
Συνεχίζοντας το παραπάνω παράδειγμα, εάν επιλεγεί το keyword +κόκκινο ποδήλατο, οι διαφημίσεις θα εμφανιστούν όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει: μεταχειρισμένο κόκκινο ποδήλατο αλλά δεν θα εμφανιστούν όταν πληκτρολογήσει κάποιος πράσινο ποδήλατο.
Αντιστοίχιση Φράσης / Phrase Match “keyword”
Η αντιστοίχιση φράσης μας βοηθάει να προσδιορίσουμε το κοινό μας περισσότερο στοχευμένα καθώς οι διαφημίσεις ενεργοποιούνται όταν ο χρήστης αναζητά με την συγκεκριμένη λέξη-κλειδί ή με πρόσθετες λέξεις πριν ή μετά από αυτή.
Έτσι, αν στο ad group καταχωρήσουμε το keyword “παιδικό ποδήλατο”, οι διαφημίσεις μας ενδέχεται να εμφανίζονται όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει: γνώμες για παιδικό ποδήλατο, κόκκινο παιδικό ποδήλατο, Ποδήλατο Παιδικό. Οι διαφημίσεις δεν θα ενεργοποιηθούν όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει: mountain ποδήλατα ή ποδήλατο για παιδιά.
Ακριβής Αντιστοίχιση / Exact Match [keyword]
Χρησιμοποιώντας το σύμβολο [keyword], οι διαφημίσεις μας εμφανίζονται μόνο όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει την συγκεκριμένη λέξη-κλειδί, χωρίς άλλους όρους στην αναζήτηση.
π.χ. Εάν βάλουμε σε ακριβή αντιστοίχιση το keyword [ποδήλατο πόλης] οι διαφημίσεις θα εμφανιστούν όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει την φράση: ποδήλατο πόλης και Ποδήλατο πόλης αλλά όχι για την φράση ποδήλατο για πόλη.
Αρνητική Αντιστοίχιση / Negative Match
Τί γίνεται όταν δεν επιθυμούμε να εμφανιστεί η διαφήμισή μας σε συγκεκριμένες αναζητήσεις; Επιλέγουμε την αρνητική αντιστοίχιση και με αυτό τον τρόπο αποτρέπουμε την εμφάνισή της διαφήμισης σε άτομα που κάνουν αναζήτηση με συγκεκριμένους όρους, οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται στα διαφημιζόμενα προϊόντα/υπηρεσίες μας.
Αν στο eshop ποδηλάτων θέλουμε να προσεγγίσουμε χρήστες, οι οποίοι ενδιαφέρονται μόνο για αγορά νέου ποδηλάτου, καλό είναι να καταχωρήσουμε σε negative match τα keywords: -σχόλια και -μεταχειρισμένα.
Είναι σημαντικό για την απόδοση της καμπάνιας σας να χρησιμοποιείτε αρνητικές λέξεις-κλειδιά γιατί:
– αποτρέπετε την προβολή των διαφημίσεών σας στους χρήστες που δεν αποτελούν το κοινό σας, συνεπώς εξαιρείτε τις άσχετες αναζητήσεις και τους μή αγοραστές,
– αποφεύγετε ανεπιθύμητες εμφανίσεις, κλικ και άρα χρεώσεις,
– επενδύετε τον διαφημιστικό προϋπολογισμό σας έξυπνα και στοχευμένα και άρα, βελτιώνετε την απόδοση της επένδυσής σας (ROI).
Σκεφτείτε έξυπνα και επιλέξτε προσεκτικά τις λέξεις-κλειδιά για την καμπάνια σας με τους κατάλληλους τύπους αντιστοίχισης. Καλό είναι να θυμάστε ότι, η αυξημένη χρήση αρνητικών λέξεων-κλειδιών έχει σαν αποτελέσμα ένα πολύ περιορισμένο διαφημιστικό κοινό, γεγονός που πιθανότατα να λειτουργήσει αποτρεπτικά για την επίτευξη του διαφημιστικού σας στόχου. Στην αντίθετη περίπτωση, εάν δεν τροποποιήσετε την default επιλογή του AdWords (broad match) θα αυξηθούν εντυπωσιακά τα impressions, θα μειωθεί ο αριθμός των clicks, με αποτέλεσμα να μειωθεί το CTR και κατ’ επέκταση το Quality Score.
Πηγή: papaki.com