Το guest posting ίσως είναι ο γρηγορότερος τρόπος να αυξήσεις τη δημοφιλία σου. Απαιτεί να αφιερώσεις χρόνο, όμως αξίζει τον κόπο, καθώς είναι αυτό που μπορεί να βελτιώσει το SEO και την επισκεψιμότητά σου, αλλά και να σε βοηθήσει να χτίσεις σχέσεις συνεργασίας με ανθρώπους του κλάδου σου.
Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά τι είναι το Guest posting, πώς σε οφελεί και πώς μπορείς να ξεκινήσεις με αυτό.
Τι είναι το Guest Posting;
Το Guest Posting είναι η σύνταξη περιεχομένου για ένα άλλο blog ή ιστοσελίδα. Συνήθως, και ειδικά εάν το κάνεις για σκοπούς SEO, αυτό σημαίνει τη σύνταξη πολύτιμου περιεχομένου για ένα blog ή ιστοσελίδα στον κλάδο σου. Τα κύρια οφέλη είναι τα εξής:
- Προσέλκυση επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σου
- Ενίσχυση του website authority
- Αύξηση της αξιοπιστίας και της αναγνωρισιμότητας του brand σου
- Δημιουργία σχέσεων με άλλους του κλάδου σου
Το Guest Posting έχει αμοιβαία οφέλη και για τον guest poster και για την ιστοσελίδα που φιλοξενεί το περιεχόμενο. Με άλλα λόγια, το Guest Posting είναι αμφίδρομο – οπότε όταν αποφασίσεις να το ξεκινήσεις, θα πρέπει να εξετάσεις και το ενδεχόμενο να φιλοξενήσεις κι εσύ στον δικό σου ιστότοπο guest posters.
Πώς το Guest Posting ωφελεί το SEO;
Authority
Το κύριο πλεονέκτημα του Guest Posting σε σχέση με το SEO, είναι η αύξηση του website authority. Για να καταλάβεις πώς αυτό ωφελεί τον ιστότοπό σου, πρέπει πρώτα να αποσαφηνίσουμε την έννοια του Authority.
Ένα high-authority website, είναι ένας ιστότοπος που η Google θεωρεί αξιόπιστο και αποτελεί αυθεντία στον κλάδο του. Οι ιστότοποι με υψηλότερα authority έχουν κατά μέσο όρο καλύτερες πιθανότητες να κατατάσσονται υψηλότερα στη Google συγκριτικά με αντίστοιχους ιστότοπους.
Ο μεγαλύτερος παράγοντας που καθορίζει το authority είναι τα backlinks, δηλαδή τα links από άλλα websites προς το δικό σου. Εάν ένας άλλος ιστότοπος συνδέεται με τον δικό σου, η Google το βλέπει ως ψήφο εμπιστοσύνης. Για να είναι πρόθυμο ένα άλλο site να στείλει το κοινό του στον δικό σου ιστότοπο, μάλλον κάνεις κάτι σωστά. Όσο υψηλότερο είναι το authority ενός ιστότοπου, τόσο περισσότερη “δύναμη” κερδίζεις από έναν σύνδεσμο από τον ιστότοπό του στον δικό σου. Και φυσικά, όσα περισσότερα links έχεις, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το authority του ιστότοπού σου.
Τελικά, η ανάπτυξη μιας στρατηγικής Guest Posting που ενισχύει το SEO απαιτεί την παροχή γνήσιου, χρήσιμου και σχετικού περιεχομένου για την εκπαίδευση των αναγνωστών – όχι χαμηλής ποιότητας περιεχομένου που χρησιμοποιείται μόνο για συνδέσμους προς τον ιστότοπό σου.
Έτσι, εφόσον το περιεχόμενό σου είναι υψηλής ποιότητας, το Guest Posting είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσεις την κατάταξη του ιστότοπού σου στα αποτελέσματα. Όταν τα άτομα σχολιάζουν, μοιράζονται, ή συνδέονται με το ιστολόγιό σου, αυτό σημαίνει θετικά μηνύματα για τον αλγόριθμο της Google, δηλαδή ότι το περιεχόμενό σου παρέχει αξία. Έτσι, είναι πολύ πιο πιθανό να εμφανιστεί πρώτο όταν κάποιος googlάρει ένα παρόμοιο θέμα.
Προσέγγιση κοινού και αναγνωρισιμότητα
Άλλα μεγάλα οφέλη του Guest Posting, είναι η προσέγγιση νέου κοινού και η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου, τα οποία βοηθούν επίσης το SEO σου, έμμεσα. Εισχωρώντας στο κοινό ενός άλλου blog, παρουσιάζεσαι σε μία ήδη καθιερωμένη κοινότητα η οποία είναι έτοιμη να ακούσει ό,τι έχεις να πεις. Εάν προσθέτεις αξία στην εμπειρία ανάγνωσής τους, τότε είναι πιθανό να κατευθυνθούν στο blog σου για να ελέγξουν το υπόλοιπο περιεχόμενό σου.
Η επίδραση των click throughs προς τον ιστότοπό σου από το link στο άρθρο δεν πρέπει επίσης να αγνοηθεί. Όσο περισσότερα άτομα συστήνονται στον ιστότοπό σου, τόσο περισσότερα άτομα θα τον αναζητούν στο διαδίκτυο, ή θα μοιράζονται το περιεχόμενό σου ή απλώς θα αφιερώνουν χρόνο στον ιστότοπό σου. Όλες αυτές οι ενέργειες στέλνουν θετικά μηνύματα στην Google που ωφελούν ιδιαίτερα το συνολικό SEO του ιστότοπού σου.
Πώς μπορώ να ξεκινήσω με το Guest Posting;
Αρχικά, θα πρέπει να βρεις το blog που θα σε φιλοξενήσει. Βεβαιώσου ότι είναι ξεκάθαρο τι θέλεις να κερδίσεις από την εμπειρία του guest posting. Αναζήτησε ιστολόγια μη ανταγωνιστικών εταιρειών, όπου μπορείς να παρέχεις πραγματικές πληροφορίες στους αναγνώστες και όπου οι αναγνώστες αυτοί είναι σχετικοί με την επιχείρησή σου.
Υπάρχουν μερικοί ιστότοποι που απαριθμούν ενεργά ιστολόγια κατάλληλα για guest posting. Ωστόσο, οι σύνδεσμοι μπορεί να είναι αναξιόπιστοι. Επιπλέον, ενδέχεται να μην έχεις την ποιότητα φιλοξενίας που πραγματικά στοχεύεις.
Μια αναζήτηση Google είναι ίσως το πιο προφανές πράγμα που πρέπει να δοκιμάσεις. Απλώς πληκτρολόγησε “τα κορυφαία blog για [τον τομέα σου] ” και δες τι εμφανίζεται. Επικεντρώσου στην εύρεση ατόμων του τομέα σου στην αγορά, με αντίστοιχο background ή και από μια αξιόπιστη εταιρεία.
Εδώ είναι μερικά πράγματα που πρέπει να σκεφτείς πριν επιλέξεις ιστολόγιο για guest posting:
- Αυτό το ιστολόγιο έχει πολλούς ενεργούς ακόλουθους που δημοσιεύουν σχόλια, μοιράζονται blogs με τα δίκτυά τους, ή χρησιμοποιούν άλλους τρόπους αλληλεπίδρασης;
- Διαθέτουν λογαριασμό Facebook ή Twitter όπου μοιράζονται τακτικά τις δικές τους αναρτήσεις ιστολογίου;
- Έχουν υψηλό domain authority που θα ενίσχυε τη δική σου κατάταξη SEO; (Μπορείς να ελέγξεις το domain authority χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως https://ahrefs.com/website-authority-checker)
- Είναι ο κλάδος και η τεχνογνωσία τους συμπληρωματικά με τη δική σου;
Επίσης, άλλη μια συμβουλή πριν την επιλογή blog για δημοσίευση, είναι να αναζητήσεις ένα keyword σχετικό του κλάδου + “guest posting”, “γράψτε για εμάς” ή κάτι παρόμοιο. Για παράδειγμα, εάν θέλεις να γράψεις για το inbound marketing, θα μπορούσες να googlάρεις:
- Inbound marketing guest post
- Inbound marketing φιλοξενία άρθρου
- Inbound marketing guest post οδηγίες
- Inbound marketing γράψτε για εμάς
… και ούτω καθεξής. Αυτό θα σε βοηθήσει να βρεις σχετικά blogs του κλάδου που ενδιαφέρονται για το θέμα για το οποίο γράφεις και δέχονται αυτήν τη στιγμή υποβολές από guest posters. Στη συνέχεια, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επικοινωνήσεις μαζί τους και να ξεκινήσεις!
Πηγή: papaki.com