Συμβουλές για αποτελεσματικό YouTube SEO

Πριν από μερικά χρόνια, οι περισσότεροι marketers εστίαζαν τη στρατηγική περιεχομένου τους κυρίως στον γραπτό λόγο. Ωστόσο, πλέον, το content marketing έχει προσαρμοστεί, και περιλαμβάνει όχι μόνο blogs, guest posting και ebooks, αλλά και podcasts, οπτικά στοιχεία και βίντεο.

Ειδικότερα, τα βίντεο αυξάνονται περισσότερο από κάθε άλλη μορφή περιεχομένου. Σύμφωνα με το 2018 State of Inbound report, το 45% των marketers πραγματοποίησαν περισσότερες επενδύσεις στο YouTube. Πρόκειται για ένα ποσοστό μεγαλύτερο από κάθε άλλο, όταν μιλάμε για κανάλια μάρκετινγκ. Ειδικά το 2020, δεδομένης της παγκόσμιας κατάστασης, η σημασία των video αυξήθηκε ακόμη περισσότερο.

Σύμφωνα με το JumpShot, το YouTube είναι η 2η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης στον κόσμο. Σε αυτό το άρθρο θα βρεις πώς λειτουργεί το YouTube SEO και πώς μπορείς να βελτιστοποιήσεις το κανάλι σου στην αναζήτηση. Η πιο βασική προϋπόθεση για να ακολουθήσεις τις παρακάτω συμβουλές είναι η διεξαγωγή ενός keyword research για το Youtube.  Μη ξεχνάς ότι για το keyword research εν γένει έχουμε συζητήσει επίσης διεξοδικά σε προηγούμενο post.

Αυτά είναι 5 απλά βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για αποτελεσματικό YouTube SEO:

1. Πρόσθεσε το keyword που θέλεις να στοχεύσεις στο όνομα του αρχείου βίντεο

Μόλις προσδιορίσεις το κύριο keyword για ένα συγκεκριμένο βίντεο, πρόσθεσέ το στο όνομα του αρχείου βίντεο. Μετά, ανεβασέ το βίντεό σου κανονικά. Ο αλγόριθμος του YouTube δεν μπορεί να “παρακολουθήσει” το βίντεό σου για να κατανοήσει πόσο σχετικό είναι με το target keyword σου και υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων όπου μπορείς να εισάγεις το keyword μετά τη δημοσίευσή του. Ωστόσο, ο αλγόριθμος του Youtube μπορεί να διαβάσει το όνομα αρχείου του βίντεό σου και όλο τον κώδικα που το συνοδεύει όταν το ανεβάζεις.

Έτσι, αν το keyword είναι, για παράδειγμα, “συμβουλές βελτιστοποίησης YouTube”, το όνομα αρχείου του βίντεό σου θα πρέπει να είναι “συμβουλές βελτιστοποίησης YouTube” ακολουθούμενο από τον τύπο αρχείου βίντεο (συνήθως MOV, MP4 ή WMV).

2. Βάλε το keyword σου στον τίτλο του βίντεο

Όταν ψάχνουμε για βίντεο, ο τίτλος είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάμε. Πολύ συχνά, αυτό καθορίζει εάν θα κάνουμε κλικ ή όχι για να παρακολουθήσουμε κάτι, οπότε ο τίτλος δεν πρέπει μόνο να είναι συναρπαστικός, αλλά και σαφής και περιεκτικός. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να έχεις το keyword στον τίτλο, με φυσικό τρόπο, ώστε ο τίτλος να μην είναι περίεργος.

Σου προτείνουμε επίσης να διατηρήσεις τον τίτλο αρκετά σύντομο, περίπου 60 χαρακτήρες, για να μην “κόβεται” στις σελίδες αποτελεσμάτων.

3. Βελτιστοποίησε την περιγραφή του βίντεό σου

Σύμφωνα με την Google, το επίσημο όριο χαρακτήρων για τις περιγραφές βίντεο του YouTube είναι 1.000 χαρακτήρες. Ενώ έχεις τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις όλο αυτό το χώρο, θυμήσου ότι ο επισκέπτης σου πιθανότατα ήρθε εδώ για να παρακολουθήσει ένα βίντεο και όχι για να διαβάσει ένα κείμενο.

Εάν θέλεις να γράψεις μια μεγάλη περιγραφή, να θυμάσαι ότι το YouTube εμφανίζει μόνο τις πρώτες δύο ή τρεις γραμμές κειμένου, περίπου 100 χαρακτήρες. Μετά από αυτό, οι επισκέπτες σου πρέπει να κάνουν κλικ στο “Εμφάνιση περισσότερων” για να διαβάσουν τα υπόλοιπα. Γι ‘αυτό σου προτείνουμε να συμπεριλάβεις τις πιο σημαντικές πληροφορίες στην αρχή της περιγραφής, όπως CTAs, keywords και κρίσιμους συνδέσμους.

4. Πρόσθεσε ετικέτες στο βίντεό σου με δημοφιλή keywords που σχετίζονται με το θέμα σου

Οι ετικέτες δεν ενημερώνουν μόνο τους θεατές για το βίντεό σου, αλλά και το ίδιο το YouTube.

Το YouTube χρησιμοποιεί ετικέτες για να καταλάβει πώς να συσχετίσει το βίντεό σου με παρόμοια βίντεο, τα οποία μπορούν να διευρύνουν τη δημοφιλία του περιεχομένου σου. Θα πρέπει όμως να επιλέξεις τις ετικέτες σου με σύνεση. Μην προσθέσεις απλώς άσχετες ετικέτες ελπίζοντας ότι θα έχεις περισσότερες προβολές, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να “τιμωρηθεί” από το YouTube. Όπως και με την περιγραφή σου, σου προτείνουμε να εισάγεις πρώτα τα πιο σημαντικά keywords, συμπεριλαμβανομένης μιας καλής μίξης εκείνων που είναι κοινά και long-tail.

5. Χρησιμοποίησε ένα custom thumbnail

Το thumbnail είναι η κύρια εικόνα που βλέπουν οι επισκέπτες σου όταν κάνουν scroll στο Youtube. Αυτό το thumbnail, μαζί με τον τίτλο, είναι αυτό που θα κάνει έναν πιθανό επισκέπτη να κάνει κλικ στο βίντεό σου και να το παρακολουθήσει. Έτσι, ένα καλό thumbnail θα αυξήσει τον αριθμό των κλικ και των προβολών που έχει το βίντεό σου.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σου συνιστούμε ανεπιφύλακτα να κάνεις το επιπλέον βήμα και να ανεβάσεις ένα προσαρμοσμένο thumbnail. Οι περισσότεροι ειδικοί προτείνουν τη χρήση εικόνων 1280×720 pixel – που αντιπροσωπεύουν 16:9 ratio – και αποθηκεύονται ως αρχεία 2MB ή μικρότερα .jpg, .gif, .bmp ή .png. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να διασφαλίσεις ότι το thumbnail σου εμφανίζεται με την ίδια υψηλή ποιότητα σε πολλές πλατφόρμες προβολής.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο λογαριασμός σου στο YouTube πρέπει να επαληθευτεί για να ανεβάσεις ένα custom thumbnail εικόνας. Για να το κάνεις αυτό, επισκέψου τη διεύθυνση youtube.com/verify και ακολούθησε τις οδηγίες.

Πηγή: papaki.com

NakPro

Related Post