Όλα όσα θες να ξέρεις για το Influencer Marketing

Γύρω στο 1765 ένας αγγειοπλάστης στην Αγγλία, ο Josiaj Wedgwood, δέχτηκε μια παραγγελία από την βασίλισσα Charlotte. Αποφασισμένος να εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτή τη δουλειά, πήρε την άδεια για να χρησιμοποιεί μια βασιλική σφραγίδα στη δημιουργία του και την ατάκα “Potter to Her Majesty”.

Λίγα χρόνια μετά ο Wedgwood, έγινε διάσημος για τις δημιουργίες του με την βασιλική σφραγίδα, σε όλο το κόσμο. O Wedgwood ίσως ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε το influencer marketing για την επιχείρηση του, και πέτυχε.

Το influencer marketing στη digital εποχή

Όπως καταλαβαίνετε, παρότι θεωρούμε ότι οι influencers δημιουργήθηκαν με την εξέλιξη των social media, στη πραγματικότητα υπήρχαν πάντα. Στη πράξη δημιουργήθηκαν περισσότερα μέσα, επιλογές περιεχομένου και νέοι τρόποι συνεργασιών.

Influencer Marketing Papaki Blog

Και ας μη γελιόμαστε, το influencer marketing παίζει σημαντικό ρόλο στη digital στρατηγική μας. Το 89% των marketers που ασχολείται με το influencer marketing λέει ότι η απόδοση της επένδυσης (ROI) είναι ίδια ή καλύτερη από τα άλλα marketing channels.

Ο επηρεασμός του κοινού δεν είναι σίγουρα κάτι εύκολο. Αλλά τα νέα κανάλια έφεραν το κοινό πιο κοντά σε αυτούς που θαυμάζουν με ποικίλους τρόπους.

Το 2020 όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε την έννοια του Influencer με πολλούς τρόπους. Μια fashion blogger, ένας celebrity, ένας youtuber, ένας streamer και γενικά οποιοσδήποτε στο internet έχει κοινό, μια φήμη και μπορεί να επηρεάσει με το περιεχόμενο του το δίκτυο του, μπορεί να είναι ένας influencer.

Πλέον έχουμε χωρίσει τους Influencers σε πολλές κατηγορίες ανάλογα την δύναμη τους και το διαφημιστικό τους ενδιαφέρον στο digital marketing.

Mega-Influencers & Macro-Influencers

Ένας mega influencer είναι συνήθως κάποιος celebrity με εκατομμύρια followers από ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων. Aς κρατήσουμε το γεγονός ότι ένας mega-influencer λόγω της φήμης του, μπορεί να επηρεάζει παράλληλα πολλά κανάλια.

Το περιεχόμενο τους λόγω της φήμης τους μπορεί να φτάσει σε ένα τεράστιο ακροατήριο πολύ γρήγορα. Μια επιχείρηση που επιδιώκει mass brand awareness, είναι αυτό που θέλει συνεργασία με έναν mega-influencer. Στο παράδειγμα της εισαγωγής μας, η βασίλισσα της Αγγλίας ήταν σίγουρα μία Mega-Influencer της εποχής της.

Οι Macro-Influencers από την άλλη – ή σκέτο influencers – έχουν κατά βάση δύο τεράστιες διαφορές από τους Mega: Το μικρότερο πλήθος των followers, και το γεγονός ότι χρωστάνε την ανάπτυξη και την δύναμη τους στο internet και τα social media.

Influencer Marketing Papaki Blog 2

Για πολλά brands οι Macro Influencers προσφέρουν την καλύτερη λύση. Έχουν δημιουργήσει ένα αφοσιωμένο κοινό και έχουν καλλιεργήσει μια ισχυρή σχέση μαζί τους. Γνωρίζουν το κοινό τους και αυτό έχει ως επακόλουθο να μπορούν να το επηρεάσουν αποτελεσματικότερα με το περιεχόμενο τους.

Ένας Macro Influencer μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικός content creator για ένα brand. Φυσικά για τους λόγους που είπαμε παραπάνω, δεν θα διακινδυνεύσει -συνήθως- την εμπιστοσύνη του κοινού για ένα κακό sponsored. Μια Fashion blogger που δημιουργεί περιεχόμενο για fashion και στυλ δεν θα θυσιάσει εύκολα το newsfeed της για κάτι που δεν ταιριάζει στο portfolio της.

Συνοπτικά οι Macro Influencers προσφέρουν:

  • Επαγγελματισμό: Έχουν μάθει να δουλεύουν με brands στη δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου για το κοινό τους, κάτι που είναι win-win και για τις δύο μεριές
  • Απήχηση: Κάποιοι influencers έχουν τόσο καλή απήχηση και engagement rate που είναι ιδανικοί για brands που ζητάνε awareness & conversions.
  • Συνάφεια Κοινού: Έχουν μια υψηλή θέση σε ένα πολύ στοχευμένο κοινό, που θα ανταποκριθεί θετικά σε σχετιζόμενα brands.

Micro-Influencers ή Nano-Influencers

Ο όρος micro-influencers έκανε την εμφάνιση του πριν λίγα χρόνια. Ως Micro-Influencers ορίζουμε τους influencers που έχουν σημαντικά μικρότερο κοινό από τους macro-influencers και έχουν πιο συγκεκριμένο content-audience.
Για παράδειγμα μια Fashion Blogger που ανεβάζει instagram posts μόνο με Boho στυλ ενδέχεται να έχει ένα δυνατό κοινό, αλλά περιορισμένο.

Δεν θα προσελκύσει τα broad κοινά ενός macro-influencer εκτός αν διαμορφώσει αλλιώς το περιεχόμενο της. Μπορεί να μην έχει την ίδια ευρεία απήχηση , αλλά μπορεί να έχει την ποιότητα, καθώς το κοινό του είναι accurate με αυτό που προωθεί. Αυτό έχεις ως συνέπεια οι micro-influencers να έχουν αναλογικά υψηλότερα ποσοστά engagement.

Όπως καταλάβατε οι Micro-influencers μας ανοίγουν ένα διαφορετικό παράθυρο στο τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα social media και το influencer marketing. Αν μπορούσαμε να το συνοψίσουμε θα λέγαμε ότι είναι μια δυνατή επιλογή όταν ο στόχος μας είναι κυρίως το engagement και το branding σε πιο μικρές κοινότητες χρηστών.

Αξίζει να σκεφτούμε τις δυνατότητες που μπορεί να έχει αυτό σε μαζικές οργανωμένες καμπάνιες. Αν είχαμε ένα fashion eshop που καλύπτει πολλά διαφορετικά audience, θα μπορούσαμε να προσαρμόσουμε διαφορετικές συνεργασίες με πολλούς Micro-Influencers, οι οποίοι θα δημιουργήσουν περιεχόμενο με βάση το κοινό τους για το brand μας.

Αυτό σίγουρα είναι πονοκέφαλος για κάποια business με πολλά brand guidelines, απαιτεί πολύ καλή επικοινωνία με τους micro-influencers και ίσως ακόμα καλύτερα, κάποιο Hub-Agency στη μεταξύ τους συνεργασία.

Η ώρα των Nano-Influencers

Πριν λίγα χρόνια ίσως να θεωρούσαμε ότι δεν υπάρχει τίποτα κάτω από τους Micro-Influencers. Οι Nano-Influencers δεν έχουν ίσως το αστραφτερό περιεχόμενο, ούτε τους χιλιάδες followers. Είναι περισσότερο οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας. Το concept είναι ότι θα μπορούσαμε να είμαστε και εμείς.

Αν και υπάρχει η θεωρία ότι πολλοί followers σημαίνει αυτόματα και επιρροή, ωστόσο, μια λέξη από έναν nano-influencer μπορεί να έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση από εκείνη που έχει κάποιος με εκατοντάδες χιλιάδες. Ο λόγος είναι ότι μπορούν να έχουν πιο στενή σχέση με το κοινό τους, μπορεί να είναι φίλοι τους.

Influencer Marketing Papaki Blog 3

Υπολογίζεται ότι ένα Instagram Account με 1000-5000 followers έχει διπλάσιο average engagement rate από τις υπόλοιπες κατηγορίες των influencers. Και τώρα σκεφτείτε ότι στην κατηγορία των Nano συγκαταλέγονται πολλές φορές και Accounts με λιγότερους από 1Κ Followers, για αυτόν ακριβώς το λόγο! Φοβερό;

Οι Nano-Influencers είναι μια φρέσκια τάση που ήρθε για να μείνει. Σκεφτείτε λίγο ότι στη πράξη αν έχετε eshop και προτρέπεται τους καλούς πελάτες σας να κάνουν κάποιο post στο instagram για να κερδίσουν ένα κουπόνι, τους μετατρέπεται σε δικούς σας Nano-Influencers.

Το κοινό είναι τα ίδια τα media εξάλλου.

Key Opinion Leaders (KOLs)

Είπαμε για ένα σωρό ορισμούς για Influencers, και ξαφνικά μιλάμε για Key Opinion Leaders (KOLs). Τι μπορεί να ξεχωρίσει έναν Influencer ώστε να θεωρηθεί Key Opinion Leader;

Key Opinion Leader Papaki Blog Image

Οι KOLs έχουν κάτι που τους κάνει πραγματικά μοναδικούς influncers: Είναι experts στο κοινό τους, με πραγματικό κύρος.

ΟΙ KOLs είναι influencers με ένα πολύ target κοινό, που δημιουργούν content, σε κάτι που πραγματικά γνωρίζουν καλά, και έγιναν γνωστοί από αυτό. Θεωρούνται experts, αυθεντίες και αξιόπιστοι στον τομέα τους.

Μια καταξιωμένη KOL Beauty Blogger στο Youtube, μπορεί να είναι μια πολύ ισχυρή συνεργασία για ένα brand καλλυντικών, γιατί το κοινό της την συμβουλεύεται για τα καλλυντικά που θα αγοράσει και το πως θα τα χρησιμοποιήσει.

Κάθε κατηγορία influencer έχει κάτι διαφορετικό να προσφέρει στην επιχείρηση που θα επιλέξει να συνεργαστεί μαζί του.

Ανάλογα με τις ανάγκες και τους στόχους του brand και της στρατηγικής που ακολουθεί, θα πρέπει να προσαρμόσετε κατάλληλα το influencer marketing.

Πηγή: papaki.com

NakPro

Related Post