Στον πραγματικό κόσμο, ένας άνθρωπος μπορεί να ασκήσει επιρροή και να αποκτήσει δύναμη από την επαγγελματική θέση που κατέχει. Αλλά, στο internet δεν υπάρχουν κανόνες, ούτε δομή και σίγουρα δεν θα βρεις πουθενά οργανογράμματα. Ωστόσο, αρκετοί είναι εκείνοι που ασκούν επιρροή στο internet, εμπνέουν το κοινό τους και χαράσουν πορεία που άλλοι ακολουθούν. Εκτός λοιπόν από το φρέσκο, έξυπνο και ποιοτικό περιεχόμενο που ο καθένας μας μπορεί να δημιουργήσει, τί παραπάνω χρειάζεται για να δημιουργήσεις μια δυναμική και ξεχωριστή παρουσία στα social media;
1. Γίνε χρήσιμος προσφέροντας αξία
Το Facebook ωθεί τις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους να ανταγωνιστούν μεταξύ τους για λίγη παραπάνω προσοχή. Κάνε την διαφορά προσφέροντας χρησιμότητα και αξία μέσα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες, τις συμβουλές, τις ειδήσεις, το personal ή corporate brand story που προβάλεις στα social media.
2. Πρόσθεσε εικόνα σε κάθε post
Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι τα posts που περιλαμβάνουν φωτογραφίες αυξάνουν το engagement κατά 1290%! Δημιούργησε και πρόσθεσε στις αναρτήσεις σου εικόνες συναρπαστικές και έξυπνες, που θα δελεάσουν το κοινό σου να κάνει like, να τις μοιραστεί με τους φίλους του και στην συνέχεια, να καταλήξει στο website σου. Να θυμάσαι ότι το συναισθηματικό engagement που δημιουργεί μια φωτογραφία είναι πιο ισχυρό από οποιοδήποτε λεκτικό επιχείρημα 😉
3. Να είσαι αληθινός
Ακριβώς αυτό! Να είσαι αληθινός με ανθρώπινη φωνή σημαίνει να είσαι μια πηγή αξιόπιστη, μια προσωπικότητα ενδιαφέρουσα και αστεία, που ενδιαφέρεσαι για το κοινό σου, το υποστηρίζεις και το βοηθάς. Εδώ χρειάζεται να εστιάσουμε περισσότερο την προσοχή μας, γιατί στο internet ενισχύουμε το υπερ-εγώ μας και θέλουμε να δείχνουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά είμαστε. Τα brands, που χρησιμοποιούν με επιτυχία τα social media τα καταφέρνουν γιατί βασίζονται σε αυτή την λογική.. δείχνουν ένα αληθινό και ανθρώπινο πρόσωπο.
4. Να είσαι συνεπής
Είναι σημαντικό να είσαι παρών όταν το κοινό σου θέλει να μιλήσει για το brand σου.. και μετά τις 5 το απόγευμα. Η επιρροή δημιουργείται όταν μπορείς να προσφέρεις λύση σε ένα πρόβλημα ή να απαντήσεις μια ερώτηση την στιγμή που αυτή γίνεται και όχι την επόμενη μέρα που θα πας ξανά στο γραφείο.
5. Μίλησε με το κοινό σου
Πολλά είναι τα brands που χρησιμοποιούν το Facebook για να ακούσουν το κοινό τους. Ωστόσο, μια υγιής και μακρόχρονη σχέση χτίζεται με τον διάλογο. Για αυτό δεν αρκεί απλά να ακούς τί έχει το κοινό σου να πεί, είναι σημαντικό να συζητάς μαζί του. Μόνο με τον διάλογο θα μάθεις τις σκέψεις του, τα ερωτήματά του, τις ιδέες και απορίες του και θα δημιουργήσεις προϊόντα, υπηρεσίες και διαδικασίες με αξία για τον κάθε ένα. Και εαν ακόμη δεν υπάρχει διάλογος, καλλιέργησέ τον εσύ. Ρώτησε το κοινό σου τί άρθρα του αρέσει να διαβάζει, δημιούργησε προτάσεις και άφησε το κοινό σου να τις συμπληρώσει. Γίνε δημιουργικός και το κοινό σου σίγουρα θα το εκτιμήσει 😉
Ποιές από τις παραπάνω τακτικές λειτουργούν αποτελεσματικά για εσένα και τί επιπλέον έχεις να προτείνεις;