Ο ανταγωνισμός στο χώρο των online επιχειρήσεων γίνεται ολοένα και πιο έντονος. Έτσι, είναι σημαντικό οι άνθρωποι του marketing να μην περιορίζονται μόνο στην απλή προώθηση προϊόντων αλλά να στοχεύουν στο να συνδέεται μια επιχείρηση με το κοινό της βαθύτερα, σε συναισθηματικό και πνευματικό επίπεδο. Πολλά μεγάλα brands βρήκαν τη λύση στο content marketing (marketing περιεχομένου) για να μοιραστούν πληροφορίες χρήσιμες και ενδιαφέρουσες με τους πελάτες – στόχο. Για παράδειγμα, δες την περίπτωση της Red Bull. Είναι μια εταιρεία ενεργειακών ποτών που έχει γίνει συνώνυμη των extreme sports, χάρις σε τακτικές content marketing όπως ένα δωρεάν online τηλεοπτικό κανάλι, διοργάνωση εκδηλώσεων και χορηγία αθλητών. Το content marketing είναι ακόμα πιο ωφέλιμο για τις μικρότερες επιχειρήσεις. Η Pet Sitters Ireland ξεκίνησε ως μία μικρή επιχείρηση η οποία κατέβαλλε μεγάλο κόπο να ικανοποιήσει τις ανάγκες ενός πολύ συγκεκριμένου κοινού. Όμως, γράφοντας στο blog της για θέματα που αφορούσαν όσους είχαν κατοικίδια, σε μόλις έξι χρόνια εξελίχθηκε σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες pet-sitting και dog-walking στην Ιρλανδία. Εάν ψάχνεις μία αξιόπιστη στρατηγική περιεχομένου η οποία θα βοηθήσει το brand σου να ξεχωρίσει αλλά και θα βελτιώσει το engagement και τα conversions, οι παρακάτω έξι συμβουλές θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις!
1. Δημιούργησε ένα blog με ένα συναφές domain name
Ένας τέλειος τρόπος να οδηγήσεις τους χρήστες στο περιεχόμενό σου χωρίς αυτό να φανεί σαν τεχνική πώλησης, είναι το να ανεβάζεις υψηλής ποιότητας και αξίας περιεχόμενο στο blog σου. Βέβαια, η απλή δημιουργία ενός blog δεν είναι αρκετή. Είναι μια επένδυση που για να αποφέρει καρπούς πρέπει να διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Δύο πολύ σημαντικά είναι:
- Να έχει ένα domain name που να το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα blogs
- Να περιέχει άρθρα που να απαντούν σε ερωτήσεις και έχουν αξία για τον αναγνώστη
Χρησιμοποίησε ένα μοναδικό domain name για την φιλοξενία του blog σου, όπως www.allaboutmaths.online. Οι νέες καταλήξεις όπως .SITE, .WEBSITE, .SPACE, κλπ. επιτρέπουν τη δημιουργία σύντομων, απλών, και αξέχαστων domain names που θα σου επιτρέψουν να ξεχωρίσεις. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το blog σου για να μοιράζεσαι τακτικά, χρήσιμες πληροφορίες οι οποίες θα “χτίσουν” μια βιβλιοθήκη χρήσιμων πηγών. Έτσι, μελλοντικά, όταν κάποιος θα έχει μια ερώτηση, θα μπορεί εύκολα να επισκεφθεί τη συγκεκριμένη σελίδα και να βρει απαντήσεις.
2. Φτιάξε δυνατούς τίτλους στα άρθρα σου
Ένας περιεκτικός και ελκυστικός τίτλος που προκαλεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη και τον δελεάζει να διαβάσει προσεκτικά το περιεχόμενό σου, είναι το πρώτο βήμα για να έρθεις πιο κοντά στο κοινό σου. Ο ιδανικός τίτλος πρέπει να είναι:
- Συναφής Ο τίτλος πρέπει να κάνει ξεκάθαρο το περιεχόμενο του άρθρου. Οι περισσότεροι αναγνώστες θα αφιερώσουν χρόνο μόνο αν πειστούν ότι το περιεχόμενο έχει πληροφορίες που χρειάζονται.
- Πλούσιος σε λέξεις-κλειδιά Ο τίτλος καλό είναι να περιέχει τη λέξη-κλειδί μαζί με άλλες σχετικές λέξεις. Έτσι, το περιεχόμενο θα είναι SEO-friendly και θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
- Ελκυστικός Δεν είναι κακό να χρησιμοποιείς ευφυολογήματα στον τίτλο, ειδικά αν προκαλούν θετικά συναισθήματα στον αναγνώστη. Ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να παραμείνεις ξεκάθαρος, γιατί δε θέλει κανείς να χάνει χρόνο προσπαθώντας να καταλάβει τι θέλεις να πεις.
3. “Βάλε” χιούμορ, κατανόηση και εμπάθεια
Σκοπός του content marketing είναι να μην έχεις απλά μια σχέση συναλλαγής με τους πελάτες σου, αλλά κάτι παραπάνω από αυτό. Πάρε λίγο χρόνο για να σκεφτείς σε βάθος την ιστορία του brand σου.
- Δημιούργησες την επιχείρησή σου λόγω προσωπικής ανάγκης ή εμπειρίας;
- Υπήρξαν αστεία ή συγκινητικά περιστατικά κατά τη διάρκεια του επιχειρηματικής σου πορείας;
- Ποια πράγματα υπερασπίζεσαι με πάθος στην επιχείρησή σου;
- Είναι ο εθελοντισμός κομμάτι της κουλτούρας του brand;
Όλα αυτά τα θέματα θα σε βοηθήσουν να αναδείξεις την ανθρώπινη πλευρά της επιχείρησής σου. Θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις περιεχόμενο με το οποίο θα μπορούν να συνδεθούν και να ταυτιστούν οι αναγνώστες σου.
4. Ενίσχυσε το περιεχόμενό σου με data
Είναι σημαντικό να καταφέρεις να αγγίξεις τα συναισθήματα των πελατών σου, ωστόσο μην ξεχνάς πως σκοπός του content marketing είναι και να τους καθοδηγήσεις στη λήψη αποφάσεων παρέχοντάς τους πληροφορίες. Εμπλούτισε το περιεχόμενό σου με δεδομένα (data) από πρωτογενείς πηγές ώστε να ενισχύσεις την αξιοπιστία του και να καθιερωθείς ως ειδικός στον τομέα σου. Το να παίρνεις μια ξεκάθαρη θέση και να την υποστηρίζεις με αξιόπιστα data, μπορεί να σε καθιερώσει ως expert, όχι μόνο στους πελάτες σου αλλά και στα υπόλοιπα websites. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητές να κερδίσεις ποιοτικά backlinks που θα έχουν θετική επίδραση στην Search Engine Results Page (SERP) κατάταξή σου. Ωστόσο, πρόσεχε να μην παραφορτώσεις το κοινό σου με data. Προσπάθησε να τα παρουσιάζεις με ευχάριστο και “εύπεπτο” τρόπο χρησιμοποιώντας γραφήματα, διαγράμματα, βίντεο και εικόνες.
5. Βρες νέους τρόπους να αξιοποιήσεις το υπάρχον περιεχόμενο
Η δημιουργία εξαιρετικού περιεχομένου απαιτεί πολύ κόπο και θα ήταν κρίμα να μην αξιοποιείς στο έπακρο κάθε άρθρο που δημοσιεύεις. Είναι σημαντικό να δημιουργείς νέο και επίκαιρο περιεχόμενο ανά τακτά διαστήματα αλλά δεν χρειάζεται να ξεκινάς κάθε άρθρο από το μηδέν. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να βρεις νέες χρήσεις για το υπάρχον περιεχόμενο, ώστε να το μετατρέψεις σε κάτι νέο και φρέσκο. Για παράδειγμα, ένα blog post μπορεί να αποτελέσει καλό υλικό για ένα βίντεο, ένα μακροσκελές άρθρο μπορεί να μετατραπεί σε λίστα η οποία μπορεί να πάρει τη μορφή infographic. Η μέθοδος αυτή είναι ιδανική για περιεχόμενο που δεν έχει ημερομηνία λήξης. Για παράδειγμα, ένα blog με συνταγές. Μία συνταγή σε μορφή κειμένου μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε ένα engaging βίντεο, ευχάριστο στο μάτι και επιδραστικό.
6. Μοιράσου περιεχόμενο στα social media και μέσω email
Αφού δημιουργήσεις ένα blog με κορυφαίο περιεχόμενο, είναι εξίσου σημαντικό να μοιράζεσαι αυτό το περιεχόμενο στα διάφορα social media ώστε να αυξήσεις την επισκεψιμότητα. Οι περισσότεροι χρήστες θα καταλήξουν στη σελίδα σου κλικάροντας σε μια ανάρτηση που είδαν στα social media και τους κίνησε την περιέργεια. Επίσης, μπορούν ακόμα και να σε βοηθήσουν να προσελκύσεις άλλους χρήστες, κοινοποιώντας το περιεχόμενό σου. Διευκόλυνε την κοινοποίηση στα social media βάζοντας κουμπιά share! Επίσης, μπορείς να ρυθμίσεις να στέλνονται αυτόματα emails στη λίστα επαφών σου, όταν ανεβαίνει νέο περιεχόμενο. Έτσι κρατάς το ενδιαφέρον των αναγνωστών σου ζωντανό. Η δημιουργία ενός newsletter είναι επίσης ένα πολύ καλό εργαλείο content marketing ώστε να μοιράζεσαι περιεχόμενο με τους συνδρομητές σου.
Καταλήγοντας
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι οι πελάτες δε ζητούν από ένα brand απλά και μόνο να καλύπτει τις ανάγκες τους με προϊόντα ή υπηρεσίες. Με τη σωστή στρατηγική content marketing, μπορείς να μεταμορφώσεις το brand σου και να το κάνεις σημείο αναφοράς για όποιον αναζητά εξειδικευμένες γνώσεις στον τομέα σου ή έμπνευση.
Πηγή: papaki.com